Zakrojony na szeroką skalę remont trasy kolejowej Gdynia-Warszawa powoli, ale systematycznie zbliża się do gmin Stary Targ i Mikołajki Pomorskie. Według zapowiedzi wykonawcy robót, firmy Trakcja Polska SA, maszyny remontowe wjadą na torowisko w Kołozębiu i Mikołajkach dopiero na wiosnę.
Ale już we wrześniu rozpoczną się prace na torze nr 1 szlaku Prabuty - Mikołajki Pomorskie, na odcinku Mleczewo - Malbork oraz w torze nr 1 szlaku z Malborka do Szymankowa.
- Na terenie Lokalnego Centrum Sterowania w Malborku, w ramach modernizacji linii kolejowej E65, ulegają likwidacji wszystkie przejazdy - wyjaśnia Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA Oddział Gdańsk. - Zastąpią je wiadukty kolejowe i drogowe. U nas powstanie ich dwadzieścia jeden.
Na torowisku biegnącym przez gminę Mikołajki Pomorskie znikną przejazdy w Kołozębiu, Dąbrówce Pruskiej i samych Mikołajkach. Do przeprowadzenia remontu niezbędne było wykupienie gruntów. PKP przygotowywała proces wykupu ziemi przez ostatnich kilka miesięcy. Przedstawiciele kolei wysłali pisma do właścicieli gruntów przy torowisku z propozycją konsultacji w sprawie ich wykupu.
- Rozpoczęliśmy proces wykupu terenów - potwierdza rzecznik gdańskiego oddziału PKP PLK. - Liczymy na to, że właściciele gruntów podejdą do sprawy rzeczowo i uda się nam rozpocząć remont w zaplanowanym terminie.
Podróżni muszą więc uzbroić się w cierpliwość, bo o ile nowy rozkład jazdy obejmuje zmiany w kursowaniu pociągów, o tyle trudności może przysporzyć samo dotarcie na perony. Za kilka dni przekonają się o tym podróżni wyruszający ze stacji Kałdowo i Malbork.
- Zgodnie z przyjętym harmonogramem prac, w pierwszej kolejności przebudowany zostanie szlak Malbork - Szymankowo - wyjaśnia Janusz Ścieszko ze spółki Trakcje Polskie SA. - Przebudowę odcinka przez Mleczewo, Kołoząb, Mikołajki Pomorskie i Prabuty rozpoczniemy wiosną przyszłego roku, przy czym uwzględnić trzeba przerwę związaną z Euro 2012. O zmianach będziemy informować na bieżąco.
Stacja w Mikołajkach nadal zostanie przystankiem osobowym. Remont nie wpłynie na jakość obsługi pasażerów ani liczbę odprawianych pociągów. Na nowe perony wchodzić się będzie z wiaduktu. Przebudowana zostanie droga dojazdowa, powstaną chodniki dla pieszych. Szacunkowy koszt całej inwestycji to 1,1 mld zł. Remont wpłynie na estetykę otoczenia stacji i poprawi bezpieczeństwo podróżnych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?